At starte sin egen virksomhed er uden tvivl en masse arbejde. Det kræver tid og energi at opbygge en selvstændig og unik businesscase, og det tager endnu længere tid at opbygge noget, som man kan kalde for en virksomhed. Hvis du er så heldig at stå med mere end et navn og case, så kender du måske følelsen af, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre nu. Her kan du læse mere om betydningen af en god administration i virksomheder.

Hvad er den administrative del af en virksomhed?

Mange ser den administrative del af en virksomhed som den kedelige del. Det er den del af en virksomhed, som kræver mest arbejde for mange. Uden en administration kan det være svært at finde hoved og hale i, hvilken post virksomheden får tilsendt, opkald fra kunder og leverandører, forventninger til nye medarbejde og meget mere. Mange ser den administrative del som kontordelen af en virksomhed, og det er i bund og grund også rigtigt nok. For mange er det administrationen, som er virksomheden, hvilket er hvorfor det er vigtigt, at den er stærk og organiseret.

Hvilke opgaver laver administrationen?

Som nævnt før sørger administrationen for mange af de papirtunge arbejdsopgaver i en virksomhed. Det er også dem, som skal sørge for at alt kører på skinner. Det er dem, der sørger for, at alt modtaget post ender til den rigtige i firmaet. Det er forskel på, om der er tale om fakturer, som skal til en bogholder, eller en henvendelse fra en kunde, som skal sendes videre til en sælger. Der er også forskel på, om posten skal besvares eller kun opbevares. Her sørger administrationen for, at posten bliver håndteret rigtigt. Den samme opgave kan også laves med telefonen, hvor administrationen kan fungere som receptionist, der sørger for at sende folk videre og booke møder.

Derudover kan administrationen også have en vigtig rolle i forbindelse med markedsføringen. De kan sørge for at opdatere jeres kunder med nyhedsbreve og opslag på sociale medier.

Få hjælp med Ageras Group

Det administrative er meget at stå med, hvis du ikke har erfaring. Med Ageras Group kan du få hjælp til at blive matchet med en bogholder eller revisor, som passer til din virksomhed og team. Du kan bruge Ageras Group som et jobforum, hvor du kan slå job op eller søge selv. Ageres Group har mål om at gøre det nemmere at finde et administrativt team i det rette prisleje med de rette kompetencer på tværs af landegrænser. Ageras er en virksomhed, som hele tiden er i vækst, og hele tiden udvikler nye metoder til at gøre det nemmere for dig at drive din egen virksomhed. Agreas Group består af 4 datterselskaber, som alle støtter Ageras misssion om at gøre det nemmere for dig at drive din virksomhed. Du kan finde Ageras, som er en jobportal for revisorer og bogholdere. Billy, som er Danmarks førende bogholder software. Meneto, som er en digital løsningen til revisorer. Tellow, som er et hollandsk værktøj til revisorer.